2013. június 27., csütörtök

Tervezzünk utazást! 2#

Kicsit ugorjunk előre, és lépjünk át tervezési fázisokat, egész egyszerűen azért, mert nálam most ez a legaktuálisabb pont.

Csomagolás.
 

Ha ezt a szót hallom, görcsbe rándul a gyomrom, kiver a veríték és pánikolok. Még el sem kezdtem, de már kétségbe vagyok esve, hogy hogyan fog minden beférni a bőröndbe, és hogy megint le kell majd beszélnem magam egy csomó cuccról, amit eredetileg szépen elterveztem, hogy majd magammal viszek, de idő közben kiderült, hogy vagy nincs/nem lesz rá szükségem, vagy nemes egyszerűséggel nem fér be a csomagba.

Most azonban előre felkészítettem magam, és arra készülök, hogy Titeket is felkészítselek. Profi csomagolók leszünk, mit szóltok? Azt is el fogom mesélni, hogy a mostani utazásomra hogyan csomagoltam be (2013 Németország), és ajánlok néhány cikket ahonnan meríthettek. Egyébként a Pinteresten is sok jó ötlet van, érdemes szétnézni :)


Kezdjük azzal, hogy végiggondoljuk, a, mennyi időre megyünk; b, hová megyünk (hegy, folyó, nyaralás, munkaügy, stb.); c, milyen idő lesz. A pakolás legnagyobb gonoszsága, hogy három napra is ugyanannyit kell pakolni, mint egy hétre. Viszont egy hónapra is lehet kétheti cuccal indulni :) Az időjárás is jócskán befolyásolhatja a csomagjaink méretét, ugye mondanom sem kell, hogy nyáron jobb utazni, mert a sok pici nyári holmi könnyedén elfér egy kisebb táskában is.

A pakolást folytassuk mindig a listával. Igen, lista, tudom, hogy idegesítő, hogy mindent listázok, de átláthatóbb lesz tőle az egész :) Vezessünk táskánként külön listát, így könnyebben megtaláljuk, amit keresünk kicsomagolásnál és az ellenőrzés is könnyebb. Írjuk külön oszlopba a ruhaneműket, a fürdőszobai kellékeket, a műszaki cuccokat, ha kell, a konyhai felszerelést/élelmet. ez nyilván attól is függ, hogy milyen útra készülünk. Amiért nekem a legnehezebb becsomagolni, az az, hogy három könyvnél kevesebbel nem szoktam elindulni, azok pedig sok helyet foglalnak és nehezek. Ezen segít az eBook Reader, de én még mindig jobban szeretem a lapozgatást :) 

Szóval a lista. A legnehezebb rész általában a ruhaneműk összeválogatása. Ezen a problémán segít a kapszula ruhatár elve, amit sokan bemutattak már, és kitűnően hasznosítható. A legjobb és leginkább érthetőek szerintem Urban:Eve Via írásai, amiket  itt  és itt megtalálhattok. Ezen kívül a Pinteresten is találhattok jó pár képet, hogy mit hogyan lehetne még kombinálni. Én is ezt az alapelvet használtam most, hiszen egy hónapra kellett csomagolnom, ráadásul egy hűvös nyárra, elegáns cuccokkal, mivel dolgozni megyek. Most a fekete-fehér alapot színes kendőkkel és fölsőkkel fogom feldobni. Elmondom, én miket csomagoltam be:
1. egy fekete nadrágkosztüm, fekete kardigán, fekete szoknya (olyan, ami fölsőtől függően lehet laza vagy elegáns), kis fekete ruha (a klasszikus darab), fekete körömcipő
2. fehér kardigán, fehér blúzok, fehér nadrág (szintén lehet elegáns vagy laza), fehér szandál, fehér fölsők
3. színes és egy nagy fehér, apró virágmintás kendők
4. színes fölsők (rövid és hosszú ujjúak egyaránt 6-6-db)
5. 2db farmernadrág, egy farmerszoknya
6. egy vékonyabb és egy vastagabb színes pulcsi
7. vékony kabát, egy fürdőruha (sosem lehet tudni)
8. fekete szaladgálós cipő, papucs, zárt cipő.

Ezek elegendőek lesznek minden alkalomra. Mivel volt még hely a bőröndömben, bedobtam még egy laza narancsos színű nyári kosztümöt, de anélkül is bőven meglennék. A színes fölsőket akár fehérrel vagy feketével is felvehetem, és a kendőkkel még a sima fekete ruhák sem lesznek egyhangúak.
Egy jó tanács a ruhákhoz: bárhová megyek is, esernyő/esőkabát, fürdőruha és melegebb pulcsi, valamint egy hosszú nadrág mindig van nálam. Sosem lehet tudni. A múlt hétvégén is ez mentett meg a megfázástól, mert a váratlan vihar jól keresztbe tett a terveimnek. A farmerszoknya pedig alap darab, mert szinte bármit felvehetünk hozzá. Válassz egy kényelmeset és már mehetsz is világgá!

Ha kitaláltuk mit vigyünk magunkkal, már csak a bepakolás marad hátra. Mindent besuvasztani lehetőleg minél kisebb helyre, mindenkinek ez a célja. Sokan állítják, hogy profik ebben, én azonban ilyet nem mernék kijelenteni, ezért 8és azért, mert nem készítettem képeket a csomagolási folyamatról), meg sem próbálom elmagyarázni a saját technikámat, inkább ajánlok néhány cikket.
Ebben a cikkben egy pasi videón mutatja meg, hogyan zsúfolja bele egy heti cuccát a kicsi bőröndjébe. Erre csak annyit mondanék, hogy ő pasi. Tehát nincs szüksége magas és lapos sarkú cipőre, más színű táskára, samponra, balzsamra, testápolóra.... 
Itt pedig egy jó kis 10es listát láthattok a legfontosabb alapelvekről (amiket szándékosan nem írtam le, majd itt elolvassátok). Érdemes megfogadni őket és akkor biztosan nem jártok pórul :)

Ha nyaralni mentek és gyerekkel, családdal utaztok, készüljetek fel mindig arra, hogy esetleg esőnap is lesz, amikor egész napra be lesztek zárva a szállásra. Mi ilyenkor játszottuk a legjobbakat :) Szóval jöhet könyv, társas, kártya, film...
Gyógyszerek közül én csak három dolgot szoktam magammal vinni: fájdalomcsillapítót, lázcsillapítót és probiotikumot. Amihez más is kell, ahhoz már orvos is...

Ha van pakolós tippetek, netán cikk, amit ajánlanátok, akkor írjátok le kommentben :) Lehet, hogy írok majd még a témáról, de most csak ennyi fért bele. Jó csomagolást mindenkinek!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése