2012. szeptember 22., szombat

Film és könyv együtt. Mi lehetne ennél jobb?

Mivel a bőröndömből valamilyen oknál fogva kimaradt Jane Austentől az Értelem és érzelem, kénytelen voltam más olvasnivaló után nézni. Sem az Edith Piaf életrajz, sem az Ábel és Eszter nem kötött le, így le kellett mondanom a regényekről. De a gépemen elég sok film van, többek között a Jane Austen könyvklub című mozi is, így amellett döntöttem, hogy inkább filmet nézek. Bevallom, kicsit féltem, mert azt gondoltam, valamilyen csöpögős melodráma lesz, amiben nem leli kedvét, aki nem olvasta az összes Austen-regényt. Szerencsére tévedtem.
A filmben párhuzamba állítják az egyes regények cselekményét és karaktereit a szereplők életével, mindezt  könnyed stílusban. Az, hogy a film könnyed, nem jelenti, hogy mellőzi a komoly tanulságokat, vagy hogy felszínes. Ellenkezőleg. Rendkívül életszerű, olyan cselekményeket ragad ki egy-egy szereplő sorsából, melyek bármelyikünkkel megtörténhetnek. És ami a legjobb: nem tudjuk előre, hogy mi lesz a vége. Én legalábbis nem jöttem rá, melyik szereplő végül hogy dönt, csak a legutolsó pillanatban. Szerintem ez elég jó tulajdonsága egy filmnek :)
Azok se aggódjanak akik hozzám hasonlóan nem olvasták Austen kisasszony összes művét, a beszélgetések így is érthetőek lesznek, sőt, kedvet csinálnak az olvasáshoz. Most én is szívesen elolvasnám egy regényét, akár angolul is, de sajnos hétfőnél előbb nem tudok beszerezni egyet :( Azoknak, akik pedig igazán jól ismerik az említett műveket, talán épp azért lesz izgalmas a film, mert új látásmódot találhatnak benne egy-egy regénnyel kapcsolatban.
Minden romantikus lelkűnek ajánlom, sőt azoknak is, akik nem azok, mert megérthetnek néhány dolgot az emberi lélekkel kapcsolatban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése