2012. október 5., péntek

Induluuuuuuuuuuuunk!! 16#

Amit ma megnézhetsz, ne halaszd holnapra. Kivéve, ha ma esik, holnap meg nem.

Eljött a nap: indulás Jeseníkbe a hétvégére! Mit is mondhatnék... ez a hely gyönyörű. Ha eddig lelkesedtem Opaváért, annak szépsége csak kullog ez után. A város több szempontból is érdekes: A spa és a természeti adottságok miatt is. Itt kezdődik leghamarabb a tél (már jövő hét végére havat ígérnek), és itt tart legtovább. A tél nagyon szeles, és olyan másfél méteres hóval jár, ami októbertől április-májusig is kitart. Ez részben a hegyeknek köszönhető, amik körbeveszik. Csodálatosak, bárhová megy az ember a városban vagy a környéken, mindenhol láthatja őket. Igyekszem mindent megörökíteni, de a fényképek sajnos közel sem adják vissza azt a látványt... 
Ma már sötét volt, mire ideértünk, de az út így is izgalmas volt. A vonat, amivel jöttünk, mintha cserkésztábor lett volna: jó széles volt (egyik oldalon kettő, másik oldalon három soros ülések), és egy kisebb csoport gitározott, énekelt egész úton. Meg volt a megfelelő hangulat :) A naplementét is láttam a vonat ablakából. Még mindig odáig vagyok érte... Azok a fények! Hogy lehet egy ország ilyen gyönyörű, mit Csehország??
A közlekedési rendszer egy kicsit bonyolult, még szerencsére nem kellett vonatjegyet vennem egyedül. Kérdeztem már, hogy hogy meg mint vannak itt a kedvezmények, de legtöbb esetben a csehek sem igazodnak ki a rendszerben. Minden esetre azt tudom, hogy ha két ember utazik, akkor közös jegyet kell venni, mert úgy olcsóbb. Amúgy a vonat kicsivel drágább, mint otthon. A helyi buszos közlekedésről már írtam, az elég jó, szerintem nem drága. Mondjuk az is igaz, hogy bár a vonat drágább, mint otthon, gyorsabb és nagyon-nagyon tiszta. irigylem is a cseheket ezért rendesen...
A vendéglátóim nagyon aranyosak, kedvesek, én pedig igyekszem tanulni a csehet, hogy könnyebben tudjunk beszélni. Nehéz... Ja, és el fogok hízni. Egyfolytában etetnek :))

Holnap hozok egy csomó képet, addig mindenki álmodjon szépeket! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése