2012. október 19., péntek

Olvasni jó 30#

Multikulturalizmus: olasz étterem, német felirat, magyaros gulyás.

A nap történései: olvasás, olvasás és olvasás. Aztán egy kis írás után olvastam még egy kicsit.  Nagyrészt a tananyagot olvastam, de egy idő után elegem lett belőle és átváltottam regényre. Szerencsére jó pár regény megtalálható a neten eBook formájában, így tudok magyarul is olvasni. Amit leginkább szeretnék most elolvasni, az a Fahrenheit 451, de azt nem lehet megtalálni a neten, mert az író ellenzi az eKönyveket. Kénytelen leszek várni vele, míg hazaérek. Végül is, mindkettőnek vannak előnyei, a könyveknek és az eKönyveknek is. Én imádom a könyvek illatát, lapozgatni őket, mielőtt megveszem, érzésre könyvet vásárolni, bekucorodni velük egy fotelba, vagy csak a tömegközlekedési eszközökön olvasni. Az eBook readerrel például nem biztos, hogy mernék mondjuk buszon olvasni, abba nem tudok belelapozni vásárlás előtt, plusz eKönyvet hogyan adunk ajándékba? Viszont tény, hogy környezetvédelmi szempontból nagyon hasznos találmány: nem igényel papírt, így kevesebb fát kell kivágni. Egyszerűbb is, és praktikus, mert sok könyvet tárolhatunk egy könyvnyi helyen, mert ezek az olvasók nem túl nagyok. Persze műszaki dolog... őszintén? Nem tudom. Azt hiszem a két dolog jól megfér egymás mellett. A kedvenc könyveimet nem olvasnám gépen, az tuti, de tananyagot szívesen, mert később úgyis csak felhalmoznám a papírkötegeket, az meg nem jó senkinek.
 Az ebédet ezúttal nem a szokásos étteremben ettük: egy olasz vendéglőbe mentünk. Nem értem ugyan, hogyan  lehet olasz, amikor a kirakatra ez van írva: Bestes aus Italien, és magyaros ételeket kínálnak, mint a tihanyi palacsinta és a magyaros gulyás... Mindezt ugyebár Csehországban. Ez az igazi multikulturalizmus! Amúgy az ebéd fincsi volt, és nem olaszos, hanem csehes ételt ettem.
Most pedig folytatom az olvasást...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése