2012. november 12., hétfő

A film és a tanulás találkozása 54#

Tanulj vagy átlényegülsz cipővé!

 Borzasztóan indult a nap... a fél hetes kelésből hatalmas elalvással negyed nyolcas ébredés lett, így csak szűk 20 percem maradt elkészülni, összedobálni a cuccom és elérni a buszt. Sikerült, bár a hajamat a lépcsőn lefelé rohanva csináltam meg, a kabátomat az épületen kívül sikerült felvennem és a cipőmet a buszmegállóban kötöttem be. Ennek ellenére sikeresen beértem az órámra, és a rossz kedvem ellenére minden rendben volt. Tanár úr meg is dicsért, hogy milyen szépen megy a csehül olvasás, és rendszereztük meg kibogoztuk a nyelvtani dolgokat. Véééégre vettük az igéket!! Most már csak idő kérdése és menni fog a társalgás :) Ahogy anyukám szokta mondani: csak a fenéken múlik. Na azzal meg nem lesz gond, belegondolva az elmúlt napok csokifogyasztásába. Hiába na, az idegességre, a kiborulásra és a hiszti elkerülésére is azt használtam. Bevált. Minél közelebb kerül a viszgaidőszak, annál több édesség fogy... Mondjuk a falmászás+idegeskedés+lépcsőzés kombináció segít, hogy hazafelé majd ne guruljak.

Természetesen  ma is kaptam egy rakás házit, valamint a szerdai cseh órára is be lettem rendelve, hogy kapjak pár feladatsort, amivel gyakorolhatom a nyelvtant. A főnévalakok (tizennégy csoport van és mindegyik csoport példájának tizennégy alakja) nem igazán akarnak a fejemben ragadni, hiába tanulom már egy hete. De az igeragozás nem nehéz, és azt élvezem, mert megy.
Persze délután rádöbbentem, hogy holnapra több házim van, mint hittem, tehát a délután nagy részét és az estét az íróasztalnál töltöttem. Egyetlen vigasztaló tényező van: megkaptam a Gilmore Girls-t (Szívek Szállodája) csehül. Mielőtt még mindenki bolondnak nézne elárulom, hogy ez a kedvenc sorozatom és kívülről fújom az egészet. Így ha csehül nézem, biztos, hogy érteni fogom, plusz tanulok is. Meg kikapcsolódok. Isteni :)

Ezen kívül nem sok újdonsággal szolgálhatok. Vettem kaspót Samanthának (a virágom) és tegnap este befejeztem a Fahrenheit 451-et. Nagyon tetszett. Megrázó, de mindenben igaz. Én kötelezővé tenném az iskolákban. Talán megértenék a diákok, milyen fontos az olvasás és a tudás. Az biztos, hogy ha hazatértem megsimogatom az összes könyvem és hálát adok az égnek, hogy vannak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése