2012. november 19., hétfő

Minden kezdet nehéz... 61#

 ...remélem a folytatás nem annyira.

Nehéz ébredés, nehéz kezdés. A cseh órám hosszú és gyötrelmes volt, keményen haladunk, a fejem is megfájdult a végére. Helyhatározók, melléknevek, kérdésképzés, rövid- és hosszú válaszok... még magyarul is majdnem elfelejtettem. Le akartam írni magamnak egy magyarázatot, és képtelen voltam magyarul elkezdeni. Vagy öt percig ültem fölötte, mire sikerült leírnom két mondatot. Tehát elég intenzíven haladunk, meggyűlik vele a bajom. Bár a barátaimnak hála, van már magyarul írt cseh nyelvkönyvem, így értem a nyelvtani részeket (amit eddig esetleg nem sikerült angolul felfognom).
A hosszú cseh után egy jó kis szakmai angol volt a levezetés, amin nem voltam túl ügyes a reggeli fárasztás miatt, de ettől még nagyon élveztem. Globalizáció volt a téma meg gazdaság, tehát annyira nem volt nehéz. Nagyrészt beszélgettünk, és persze kaptam megint egy adag házi feladatot.
Így aztán ma egész délután tanultam: felváltva jegyzeteltem alkotmányjogot, oldottam meg cseh feladatsort és írtam a kommunikáció beadandót. Az angolig nem jutottam el, mert estére megint megfájdult a fejem, majd holnap.
Tanulás után jött a társadalmi élet: sokáig beszélgettem barátokkal, aztán levezetésként olvastam egy kis Jane Austent. A minap olvastam egy cikket, hogy mennyivel jobb, ha olvasunk elalvás előtt. Bár azt hiszem nem leszek sokkal kipihentebb, tekintve hogy mindjárt éjfél...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése